Berlingske Business

Carlsberg-konkurrent er klar til indrømmelser for britisk opkøb

HEINEKEN-RESULTS/
Arkivfoto. Heineken. Foto:

Den hollandske bryggerigigant Heineken, som blandt andet konkurrerer med Carlsberg, er parat til at komme med indrømmelser over for myndighederne i Storbritannien for at få lov til at overtage den britiske pubkæde Punch Taverns.

Det skriver Bloomberg News, efter at de britiske konkurrencemyndigheder, Competition and Markets Authority (CMA), tidligere har advaret Heineken om, at selskabets overtagelse kunne blive forhindret på grund af mindsket konkurrence og derigennem højere priser og ringere service.

I en meddelelse skal CMA tirsdag blandt andet have udpeget 33 lokalområder, hvor Heineken og Punch Taverns ikke vil møde tilstrækkelig konkurrence efter en sammenlægning.

Nu har Heineken indtil 20. juni til at reagere på disse bekymringer hos myndighederne og fremlægge løsningsforslag. Ellers vil det hollandske bryggeri kunne forvente en større undersøgelse af sammenlægningen.

- Vi er overbeviste om, at vi kan tilbyde CMA nogle passende løsninger, som vil tilfredsstille bekymringerne, siger David Forde, der er direktør i Heinekens britiske aktiviteter, i en meddelelse ifølge Bloomberg News.

Heineken, som i forvejen har knap 1100 pubber i Storbritannien, står til at overtage 1900 pubber fra Punch Taverns, der i øvrigt er Carlsberg-kunde.

I december sidste år meddelte Carlsberg, at det regnede med at fortsætte samarbejdet med Punch Taverns på trods af sammenlægningen med konkurrenten Heineken.

Frem til 2010 havde Carlsberg eneretten på at levere øl til Punch Taverns, men siden har det fortsat leverancerne til kæden sideløbende med andre bryggerier.

I den seneste årsrapport fra Carlsberg fremgår det, at det danske bryggeri i 2016 havde en markedsandel på 12 pct. af det britiske marked.

HEINEKEN-RESULTS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen