Berlingske Business

Carlsberg klar til at opgive Liverpool

Carlsberg klar til at opgive Liverpool - 1
Foto:

Den danske bryggerigigant Carlsberg er klar til at opgive sponsoratet af Liverpool, hvis klubben forlanger det samme, som Manchester United har sikret sig.

Carlsberg dropper sponsoratet af Liverpool, hvis fodboldklubben forlanger det samme, som Manchester United har sikret sig. Det skriver netavisen epn.dk. De engelske mestre Manchester United har lavet en 4-årig kontrakt med det amerikanske forsikringsselskab Aon, der tilsyneladende skulle give klubben 20 millioner pund om året - Carlsberg betaler til sammenligning omkring 7-8 millioner pund årligt.

Og Liverpool skal ikke forvente i nærheden af samme pris, når aftalen med Carlsberg udløber til næste år, understreger Carlsbergs koncernchef, Jørgen Buhl Rasmussen.

- Det er en meget høj pris. Men jeg kan med garanti sige, at det bliver ikke Carlsberg, der betaler 20 millioner pund om året for at sidde på brystet af Liverpool. Så meget er det sponsorship ikke værd, lyder det fra koncernchef Jørgen Buhl Rasmussen til epn.dk.

Den danske bryggerigigant har været sponsor for Liverpool siden 1992 - det er det længst løbende trøjesponsorat i den bedste engelske række Premier League.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen