Berlingske Business

Carlsberg: Kæmpe kampagne på vej

CARLSBERG-RESULTS/
For første gang siden 2011 kaster Carlsberg sig til næste år ud i en verdensomspændende reklamekampagne. Foto:

For første gang siden 2011 kaster Carlsberg sig til næste år ud i en verdensomspændende reklamekampagne.

En kampagne, der kan løbe op i flere hundrede mio. kr., skriver Finans.

Det sker med afsæt i bryggeriets 170 års fødselsdag og vil få Carlsbergs historie som det gennemgående tema.

jul

Hos Carlsberg vil man over for Finans hverken be- eller afkræfte, at man brygger på kampagnen. Det eneste bryggeriet vil bekræfte er, at man fylder 170 år i 2017. Hvilket ikke kan benægtes.

I rigtigt mange år har man internt i Carlsberg talt om, at man gerne ville bruge bryggeriets historie langt mere aktivt i brandingen af Carlsberg: bryggeriets oprindelse, Bryggeren, Carlsbergs Laboratorium, at man var den moderne øl-gærs moder, støtten til forskning og kultur, etc.

Cees't Hart, koncernchef i Carlsberg

Men alle tilløb til "den historiske kampagne" er enten blevet kvalt i opløbet eller blevet gjort halvhjertet, skriver mediet.

Sidst man lavede en verdensomspændende kampagne var i 2011 med sloganet "That Calls for a Carlsberg". Dengang skrottede man sit gamle slogan "Probably the best beer in the World".

Billede

Kampagnen blev dog aldrig en succes. Især fordi store dele af organisationen fra begyndelsen var imod den store satsning, skriver Finans.

Modstanden blandt de ansatte blev i 2015 så stor, at man helt opgav "That Calls for a Carlsberg" og gik tilbage til "Probably...".

BM

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen