Berlingske Business

Carlsberg inddraget i stor kartelsag

Carlsberg kartel
Ifølge Bloomberg bliver Carlsberg undersøgt for at have aftalt priserne på øl i Tyskland i op mod to årtier. Foto:

En stor bryggeri-kartelsag ruller i Tyskland og myndighederne har i den forbindelse kontaktet danske Carlsberg.

Danske Carlsberg er blevet yderligere involveret i en stor kartelsag i Tyskland. Det skriver Borsen.dk med reference til Bloomberg Businessweek og det tyske magasin Focus.

Sagen er i sig selv kendt siden starten af 2013, hvor den første gang så dagens lys i netop Focus.

Ifølge Bloomberg bliver Carlsberg undersøgt for at have aftalt priserne på øl i Tyskland i op mod to årtier. Det kan stå bryggerierne i sagen flere hundrede millioner euro i bøder. Carlsbergs konkurrenter AB InBev og Erdinger er også under mistanke.

Carlsberg bekræfter over for Ritzau Finans, at man er blevet kontaktet af politiet og at man tager sagen "meget alvorligt". Den danske brygger har ikke yderligere kommentarer.

Ifølge Focus har Volker Kuhl, direktør for bryggeriet Veltins, udtalt til undersøgelsen, at bryggerierne ofte har aftalt prishop på øl i premium-segmentet. Det har ført til koordinerede prisstigninger.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen