Berlingske Business

Carlsberg i offensiven i Indien

Carlsberg
Carlsberg har ambitioner om at nå op som nummer to på det indiske marked, og dermed overhale Sabmiller, der ligger bag United Breweries Group. Michael Jensen giver sig selv tre år til at nå det mål. Foto:

Bryggerigiganten ser store muligheder i Indien, men også store udfordringer. Målet er at blive nummer to inden for de næste tre år.

Det skriver Børsen.

Carlsberg oplevede i 2015 en vækst på 42 pct. i Indien, et marked, der kan blive vigtigt i fremtiden. Bryggeriets Indien-chef mener, at landet rummer et stort potentiale, men også store udfordringer.

SABMILLER-M&A/AB INBEV

Eksempelvis har Indiens 29 delstater forskellige regler og love, mens der skal betales afgifter på transport mellem forskellige stater. På grund af delstaternes indretning er Carlsberg nødt til at have et bryggeri i hver delstat, hvilket betyder risici.

- Hver delstat er som et land. Men faktisk opdeler vi det yderligere. Vi opererer sådan, at vi fokuserer individuelt på hver enkelt by. Vi har defineret 55 byer, som er i hovedfokus. Ideén er højt fokus på et mindre område. Vores byfokus udmønter sig i et delstatsfokus, som så til sidst bliver vores Indien-fokus. Der er ikke en lige vej fra A til B her i Indien, siger Michael Jensen.

aaa

Carlsberg har ambitioner om at nå op som nummer to på det indiske marked, og dermed overhale Sabmiller, der ligger bag United Breweries Group. Michael Jensen giver sig selv tre år til at nå det mål.

- Vi skal op på en markedsandel på 24-25 pct., før vi bliver en stærk nummer to på markedet. Jeg vil blive skuffet, hvis vi ikke har nået vores mål inden for tre år, siger Carlsbergs Indien-chef til Børsen.

CARLSBERG

Carlsberg har fundet de gamle klassikere frem, og Michael Jensen fortæller, at Elefant-øllen, som er et let genkendeligt brand i Indien, sælger "fuldstændig sindssygt" i landet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen