Berlingske Business

Carlsberg henter Lars Rebien

pix
Overskrift
Foto:
 

Novo Nordisks topchef Lars Rebien Sørensen skal afløse tidligere Mærsk-boss Jess Søderberg i Carlsbergs bestyrelse.

Der er udskiftninger på vej i bestyrelsen i Carlsberg. Og det er et stort navn, der nu kommer ind i verdens fjerdestørste bryggeri.

Novo Nordisks topchef Lars Rebien Sørensen skal ind i bestyrelsen i stedet for Jess Søderberg, der har været med i Carlsberg bestyrelse siden 2008, fra 2009 som næstformand.

Carlsbergs bestyrelse foreslår Rebien valgt ind i bestyrelsen på bryggeriets ordinære generalforsamling 26. marts 2015 som afløser for Jess Søderberg, som er fyldt 70 år.

Lars Rebien direktør i Novo Nordisk

»Jeg er meget glad for, at bestyrel­sen foreslår valg af Lars Rebien Sørensen som nyt bestyrelsesmedlem. Lars er en højt anset forretningsmand af stor ka­liber. Hans omfattende internationale erfaring inden for ledelse generelt og markedsføring og hans erfaring som eksternt bestyrelsesmedlem vil være af stor værdi for Carlsberg,« siger Carlsbergs bestyrelsesformand, Flemming Besenbacher i en meddelelse.

Lars Rebien har været administrerende direk­tør i Novo Nordisk siden 2000. Lars Rebien er i forvejen medlem af bestyrelsen for Thermo Fisher Scientific Inc., USA, og Bertelsmann AG, Tyskland. Han har tidligere siddet med i bestyrelsen i Dong Energy.

Rebien kommer ind i Carlsberg i en vanskelig periode, hvor bryggeriet kæmper med at skabe vækst og det største enkeltmarked, Rusland, tynger gevaldigt.

»Jeg føler mig meget beæret over at være kandidat til Carlsbergs bestyrelse. Carlsberg-gruppen er en velrenommeret international forretning med en lang og stolt historie. Virksomheden har i de senere år været igennem en transformation for at nå dertil, hvor den er i dag. Jeg ser frem til
at kunne yde mit bidrag til at føre den igennem den næste vellykkede vækstfase,« siger Rebien.

aaa

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen