Berlingske Business
17:05Entreprenøraktie lukker i højeste kurs nogensinde

Carlsberg endelig klar med ny dansk direktør

aaa
Foto:

Bryggerikoncernen henter et af sine interne talenter hjem til den ledige stilling som direktør for det vigtige danske hjemmemarked. Han får det øverste ansvar for en mere aggressiv markedstilgang i Danmark i de kommende år.

Stillingen som øverste chef for Carlsberg i Danmark har stået ledig siden juli sidste år, hvor topledelsen i bryggerikoncernen fyrede Carsten Hähnel uden at have en afløser klar.

Det skete – fortalte topchef Cees ’t Hart senere til Berlingske – fordi topledelsen ville have en anden type direktør til sin forretning i Danmark, der omsætter for godt 5 mia. kr. om året. Hart ønskede en mere aggressiv stil i Danmark, hvor Carlsberg er den absolutte markedsleder med en markedsandel på over 50 pct.

BM

Det har man så fundet internt i bryggeriet, hvor den 42-årige Søren Brinck er udpeget til ny dansk direktør. Han starter i jobbet 1. marts.

Han kommer fra en lignende stilling som direktør for Ringnes, der er Carlsbergs norske bryggeri. Tidligere har han været direktør for bl.a. det græske bryggeri Mythos, som Carlsberg overtog i forbindelse med købet af Scottish & Newcastle i 2008.

Søren Brinck har en fortid som konsulent i Accenture, og har været tilknyttet Carlsberg siden 2005, bl.a. i koncernens afdelinger for strategi og forretningsudvikling.

Den nyudnævnte direktør kalder det en drøm, der går i opfyldelse.

Top

»Mange Carlsberg-medarbejdere drømmer om at prøve kræfter med hjemmemarkedet, og for mig er det helt klart lidt af en drøm, der går i opfyldelse. Danmark er Carlsberg-land. Det er her vores stifter bryggede den første Carlsberg pilsner for 170 år siden, og det forpligter. Carlsberg Danmark er en veldrevet virksomhed med stærke resultater i bagagen, og jeg ser frem til at videreudvikle bryggeriet i samarbejde med de mange dygtige medarbejdere i Danmark,« lyder det fra Søren Brinck i en pressemeddelelse.

Søren Brinck afløser Joao Abecasis, der har fungeret som midlertidig chef for Carlsberg Danmark siden sommeren 2016. Joao Abecasis vender nu tilbage til sin hidtidige stilling som direktør for Carlsbergs mindre markeder i Vesteuropa.

Brinck kommer til Carlsberg Danmark på et strategisk vigtigt tidspunkt. Som tidligere beskrevet i Berlingske har Carlsberg skudt en ny strategi i gang i Danmark, der bl.a. skal gøre Carlsberg dobbelt så store på fadøl i 2020.

brinck

»Fadøl var rigtigt stort engang, og så er det faldet meget tilbage i Danmark. Men der er rigtigt mange gode grunde til, at fadøls­markedet kan vokse markant i de kommende år, både det danske marked generelt og for Carlsberg,« sagde Simon Mosegaard Fibiger, Carlsberg Danmarks ansvarlige for salg af øl restauranter og barer, til Berlingske i september sidste år.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen