Berlingske Business

Carlsberg-chef vil gøre sparekur til ny hverdag

Billede
Carlsbergs nye finansdirektør, Heine Dalsgaard Foto:

Carlsbergs nye finansdirektør, Heine Dalsgaard, vil fortsætte besparelserne hos Carlsberg ved gøre de nuværende sparekrav permanente.

Målet er at spare mellem 1,5 og 2 mia. kr. inden udgangen af 2018.

Det skriver Børsen.

- Hør nu her: Virkeligheden har indhentet vores industri, og der er en sammenhæng mellem, hvor meget vi sparer, hvor meget vi tjener, og hvor meget vi kan investere i fremtiden, siger Heine Dalsgaard til Børsen.

Finansdirektøren blev hentet ind af Carlsbergs topchef Cees 't Haart for seks måneder siden for at garantere leveringssikkerhed, og det har han i sinde.

19BUSJACEK-PASTUSZKA-140735.jpg

- Det handler 100 pct. om eksekvering lige nu. Nu er det slut med at ævle-kævle. Strategien ligger fast og er forankret i organisationen, så nu har vi snuden i plovfuren og vil fremad, siger Heine Dalsgaard.

Finansdirektøren kalder det et skifte i kulturen ved Carlsberg, men tilføjer at sparekravene på op til 2 mia. kr. vil være med til at sikre Carlsbergs fremtid. Ifølge Børsen ligger det i kortene, at når sparekravene er nået, vil der komme nye til.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen