Berlingske Business
09:12Dansk beskæftigelse er tilbage i storform

Carlsberg-chef: God balance med Euro 2016-deltagerlande

pix: Carlsberg
Richard Whitty medgiver også, at det er vigtigt for Carlsberg at være involveret i fodbold, da Carlsberg og fodbold hænger sammen. Foto:

Den større bredde ved har givet Carlsberg mulighed for at ramme nye markeder, siger bryggeriet og peger på miraklet fra Island.

Af de 24 lande, der var med fra starten af EM i fodbold - Euro 2016 - havde 19 lande en stærk Carlsberg-tilstedeværelse, og det er Richard Whitty, der er ansvarlig for Carlsbergs Euro-kampagne, godt til freds med. Det siger han til Ritzau Finans.

Specielt fremhæver han det glædelige se med Carlsberg øjne, at Storbritannien fra begyndelsen havde tre lande med - England, Nordirland og Wales - kun Skotland kvalificerede sig ikke.

»Set med Carlsberg-øjne, når vi kigger på de lande, der var og er med, har det været et godt EM, konstaterer han. Om end han savnede Carlsbergs hjemmemarked Danmark i turneringen. Det er bedst, at de største og vigtigste markeder når langt i turneringen.«

»Det er klart bedst, at holdene klarer sig så langt som muligt, da fans er mest entusiastiske, når deres hold er med. Men når vi er oppe på semifinale og finaleniveau har det mindre betydning, da vi ser en generel stigning i interesse og eksponering.«

At der i år deltager 24 lande nu mod 16 sidste gang hilser han velkomment.

»Den større bredde har givet os mulighed for at ramme nye markeder, siger han og peger på miraklet fra Island.«

»Island er for eksempel en god mulighed for at markedsføre os,« påpeger han.

Carlsberg har et samarbejde med fanklubben oppe på Island, og fantrøjerne er prydet med Carlsberg-logoet.

Richard Whitty medgiver også, at det er vigtigt for Carlsberg at være involveret i fodbold, da Carlsberg og fodbold hænger sammen.

Om Carlsberg er med om fire år ved den næste EM-slutrunde vides endnu ikke.

»Det er absolut vigtigt for os at være en del af fodbold, men det er markant større og mere omfattende, end da vi startede med Euro-sponsoratet tilbage i 1988.«

PRISTAVSHED

Hvad det koster vil ingen Carlsberg-folk fortælle - heller ikke Richard Whitty.

»Vi udtaler os ikke om beløb i forbindelse med sponsoratet,« siger han.

Bloomberg har tidligere spekuleret i, at selve sponsoratet har kostet 40 mio. euro. eller 300 mio. kr., og dertil vurderer nyhedsbureauet, at der kom et beløb i samme størrelse i forbindelse med fanzones m.m.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen