Berlingske Business

Carlsberg bliver ølsponsor ved løbestævner

Carlsberg trodser modgang i Rusland
Carlsberg Danmark sponserer nu også øl ved motionsstævner. ARKIVFOTO Foto:

Carlsberg Danmark sponserer nu også øl ved motionsstævner.

Det er dog ikke de gængse typer, men alkoholfrie øl, som det danske bryggeri er begyndt at lancere og markedsføre i forbindelse med blandt andet maratonløb.

carlsberg

Det siger Carlsberg Danmarks sponsorchef, Peter Giacomello, til Ritzau Finans.

- Vi har sponseret blandt andet halvmaraton løb og andre store motionsløb med at servere Nordic til løberne, når de er kommet over målstregen, siger sponsorchefen.

Der har ikke været tradition for at servere øl efter motionsstævner i Danmark, mens der i for eksempel Tyskland er en tradition om det modsatte.

- I Tyskland er øl tæt forbundet med motion, oplyser sponsorchefen og fremhæver, at øl indeholder en række vitaminer som gør, at den er god at drikke efter fysisk udfoldelse. Desuden mener han det passer godt, at løberne får noget med smag i. Og desuden oplyser han, at der er under det halve antal kalorier i Nordic i forhold til sodavand.

øl

- Der er mest glæde over at få en øl, men nogle var faktisk lidt skuffede over der ikke var alkohol i øllen, siger Peter Giacomello med et lille smil og fremhæver, at når man har udført store bedrifter synes alle undtagen elitesportsmænd, at det er OK, at man får en præmie.

Carlsberg må dog ikke servere rigtige procenter. Det forbyder markedsføringsloven.

/ritzau/FINANS

 

Claus Mikkelsen +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail: finans[AT]ritzau.dk , www.ritzaufinans.dk

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen