Berlingske Business

Carlsberg-besparelser er naturligt led i strategi

De jobnedlæggelser, som Carlsberg blandt andet har annonceret i forbindelse med bryggerikoncernens nye strategi, finder Sydbanks analytiker Morten Imsgard helt naturlige.

De jobnedlæggelser, som Carlsberg blandt andet har annonceret i forbindelse med bryggerikoncernens nye strategi, finder Sydbanks analytiker Morten Imsgard helt naturlige.

Det siger han til Ritzau Finans, efter at Carlsberg onsdag har oplyst, at bryggerikoncernen nedlægger cirka 20 pct. af 900 job i hovedkontors- og regionalfunktioner på tværs af koncernens tre regioner. Heraf nedlægges cirka 75 jobs i Danmark, hvor der er omkring 500 ansatte.

- Jeg ser onsdagens meddelelse som en helt naturlig følge af de tiltag, som Carlsberg gennem længere tid har gennemført i form af standardiseringsprogrammer af produktion, indkøb og andet, siger han.

Han peger også på, at Carlsberg langt hen ad vejen er opstået gennem opkøb af andre bryggerier, og derfor kan der blandt andet være nogle dobbeltfunktioner, man ikke tidligere har fået ryddet ud i.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen