Berlingske Business

Carlsberg avancerer i Indien

Carlsberg
Carlsbergs B-aktie stiger 0,8 pct til 569,5 kr. og ligger forrest i C20-indekset Foto:

Carlsberg har vækst på agendaen i Indien, hvor bryggerikoncernen i fem distrikter nu er rykket frem som den næststørste aktør.

Carlsberg har vækst på agendaen i Indien, hvor bryggerikoncernen i fem distrikter nu er rykket frem som den næststørste aktør.

Fem år efter sin entre i landet er Carlsberg nu nummer to i Haryana, Goa, Delhi, West Bengal og Chandigarh, opgjort ud fra udviklingen i første halvår af finansåret 2013/14.

Det skriver The Times of India.

I fire af de fem nævnte områder har Carlsberg passeret SABMiller, mens det i det femte distrikt er rykket forbi United Breweries (UB). På landsplan dominerer UB, der er fællesejet af Heineken og Vijay Mallya, dog med en markedsandel på mere end 50 pct. af det indiske ølforbrug, efterfulgt af SABMiller med en andel under 25 pct. Carlsbergs andel opgøres til 8 pct. af det nationale marked.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen