Berlingske Business

Carlsberg åbner specialbar i Tivoli

carslberg BM
. Foto:

Carlsberg rykker ind med en ny ølbar i den foodcourt, som Tivoli har på vej over for Hovedbanegården i København. Det er næste skridt i en mere offensiv og aggressiv strategi på det danske marked for bryggerigiganten.

Carlsberg kæmper for at sætte sig hårdere på den danske hjemmebane, hvor bryggerikæmpen godt nok er markedsleder, men hvor fadøl udgør en alt for lille del. For nyligt lancerede bryggeriets danske afdeling en ny og mere agressiv strategi på det danske marked.

jul

Som en del af strategien vil Carlsberg sammen med en partner åbne flere specialølbarer under navnet Bar Jacobsen. Den første åbnede på toppen af stormagasinet Illim tiudligere i år. Næste skridt er at rykke ind i Tivoli Foodcourt. Det er Søren Haahr, der også driver baren i Illum, der skal stå for den nye bar i Tivoli.

»Blandt den samling af gode restauranter, der kommer til at ligge i Tivoli Foodcourt, bliver der behov for en god ølbar. Det har været en stor fornøjelse og udfordring at arbejde med Jacobsen i vores bar på toppen af Illum. Jacobsens forskellige varianter appellerer bredt både til danskere og turister og ølentusiaster. Langt de fleste ølbehov kan dækkes med Jacobsen, og derfor er Tivoli det helt rigtige sted at åbne den næste Bar Jacobsen,« siger Søren Haahr.

BM

Den nye Bar Jacobsen får hjemme i Tivolis nye madmarked på hjørnet af Vesterbrogade og Bernstorffsgade.

»Jacobsen Rooftop Bar i Illum emmer af Jacobsen-brandet, og alt det vi vil med fadøl i fremtiden. På det danske ølmarked udgør fadøl omkring 11 pct. mod eksempelvis 45 pct. i Storbritannien. Vores mål er, at fadøl skal fylde 20 pct. af det danske ølmarked i 2020,« siger Simon Fibiger, der er chef for salget af øl til barer og restauranter i Carlsberg Danmark.

Tivolihjørnet

»Vi glæder os over, at Søren Haahr åbner endnu en Bar Jacobsen, fordi det viser, at danskere igen er begyndt at købe specialøl til maden, og vores mål er, at Jacobsen skal være den foretrukne øl på menukortet. Vi skal sætte fadøl bedre i scene, end vi gør i dag, og vi vil gerne hjælpe kunderne med at gøre det. Fadøllen er allerede i fokus på Jacobsen Rooftop Bar i Illum, og det kommer fadøl også til at være når Søren åbner Bar Jacobsen i Tivoli,« fastslår Simon Fibiger.

BM

Bar Jacobsen i Tivoli forventes åbnet den 17. november 2017, oplyser Carlsberg.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen