Berlingske Business

Bryggerigigant sætter kendte ølmærker til salg

BRITAIN-BELGIUM-BRAZIL-DRINKS-TAKEOVER-SABMILLER-INBEV
Foto:

Bryggerigiganten AB Inbev bekræfter torsdag morgen, at det undersøger et salg af en række af de europæiske ølmærker, som selskabet overtager i forbindelse med fusionen med SABMiller.

Tidligere i denne uge forlød det i Wall Street Journal, at ølmærker som Peroni og Grolsch kunne komme i spil, og det er netop tilfældet.

Peroni flasker

AB Inbev oplyser, at det vil undersøge et salg af Peroni og Grolsch og de relaterede forretningsaktiviteter i Italien, Holland og Storbritannien. Også det britisk-baserede premiummærke Meantime vil blive forsøgt solgt.

Salget af mærkerne er ikke overraskende betinget af AB Inbevs overtagelse af SABmiller.

SABMILLER-M-A-ABINBEV/

Grolsch er hollandsk og blev etableret helt tilbage i 1615. Siden 2008 har det dog været ejet af SABMiller. Peroni har italienske rødder, der strækker sig tilbage til 1846.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen