Berlingske Business

Bryggerifusion: Frasalg af MillerCoors er sandsynligt

US-BURGEONING-CRAFT-BEER-INDUSTRY-CREATES-NICHE-MARKET-FOR-LIMIT
Foto:

Det er sandsynligt at konkurrencemyndighederne for at godkende gigafusionen mellem AB Inbev og Sabmiller vil kræve frasalg af Sabmillers andel af det amerikanske joint venture - MillerCoors.

Det skriver det amerikanske medie Biztimes.

- Jeg kan ikke se, at FTC (konkurrencemyndighederne i USA, red.) vil tillade kombinationen af Sabmillers andel af MillerCoors, da det vil give de to bryggere en markedsandel på omkring 60 pct., siger analytiker hos Morningstar Philip Gorham.

GERMANY BREWERIES MERGER

En advokat med speciale i konkurrenceforhold, Reinhardt Boerner, vurderer endda, at markedsandelen snarere vil være 70 pct.

Joint venturet MillerCoors blev dannet i 2008 og Sabmiller ejer 58 pct. af det. Det er sandsynligt at andelen vil blive solgt tilbage til Molson Coors, da Molson Coors har en option på at købe Sabmillers andel, hvis ejerskabet af Sabmiller ændres.

Carlsberg

SABMILLER-M&A/AB INBEV

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen