Berlingske Business

Bryggeriforening vil crowdfunde 1350 milliarder kroner

BEVERAGES-BEER/CRAFT
Bryggeriforening vil crowdfunde 1350 milliarder kroner Foto:

En amerikansk crowdfunding kampagne sigter mod at rejse 213 mia. dollar, godt 1350 mia. kr., for at købe ølgigant. Kampagnen er nok mest ment som et publicity-stunt.

De amerikanske mikrobryggeriers paraplyorganisation, Brewers Association, har lanceret en humoristisk crowdfunding-kampagne for at købe gigantbryggeriet AB InBev. Der mangler bare 213 mia. dollar, skriver Forbes.

Kampagnen "Take Craft Back" er nok mest ment som et publicity-stunt, der skal sætte fokus på mikrobryggeriernes utilfredshed med, at AB Inbev, der de seneste år har opkøbt ti mindre bryggerier og nu markedsfører produkter fra bryggerierne som værende uafhængige og autentiske.

mate

Crowdfunding-kampagnen sigter mod at rejse 213 mia. dollar, godt 1350 mia. kr., for at købe AB Inbev, der for nylig selv har gennemført verdens største virksomhedsopkøb ved at overtage konkurrenten Sabmiller.

Brewers Association skal blot rejse omtrent 177 kr. per person fra hele jordens befolkning få at nå i mål med foretagendet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen