Berlingske Business

Baresso invaderer det jyske Merrild-land

Baresso
Baresso vil åbne 10 nye butikker de kommende to år. Foto:

Med en ny kaffebar i Vejle opruster kæden Baresso i Jylland med planer om 10 nye filialer i løbet af de næste to år.

Hvis tingene flasker sig for folkene bag Baresso, vil der om to år ligge 10 nye kaffebarer med det røde flammelogo på jysk grund.

Første skridt er åbningen af en kaffebar i Vejle, og hvis den klarer sig godt, har Baresso allerede kig på andre byer. Det skriver Børsen fredag.

Dermed bevæger Baresso sig ind på klassisk Merrild-territorium. Baggrunden er et ændret forhold til kaffe blandt danskerne, der åbner markedet op også uden for de store byer, vurderer Kenneth Luciani, der er daglig leder og storaktionær i Baresso.

»VI er vokset kop for kop, og i dag åbner vi kaffebarer i byer og kvarterer, som vi ikke havde drømt om for få år siden. Det har længe været opfattet som et storbyfænomen at gå ud og drikke kvalitetskaffe eller tage en kop med på farten. Sådan er det ikke mere," siger Kenneth Luciani til Børsen.

Samlet vurderer han, at der er plads til 70 Baresso-forretninger i Danmark. I dag er der 40, hvoraf de 13 drives af franchisetagere.

I det seneste regnskabsår havde Baresso en bruttofortjeneste på 112 millioner kroner og en stigende omsætning. Kenneth Luciano mærker dog konkurrencen fra andre kaffekæder, der udspringer af særligt København og Århus, fra selvstændige kaffebarer, men også fra tankstationer, McDonald's, 7-Eleven.

Baresso blev grundlagt i 1999 og åbnede den første kaffebar i 2000. Baresso har i forvejen fire butikker i Aarhus og fire i Aalborg, 16 i København og en stribe placeret i Kvickly-forretninger over hele landet samt på blandt andet Mols-Linien.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen