Berlingske Business

Arla vil indtage danskernes køleskabe med 120 nye produkter

Pics-Arla
Arla introducerer minimum 120 nye produkter i løbet af 2015 Foto:

Efter flere års salgsnedgang introducerer den nye danske Arla-direktør, Tomas Pietrangeli, en bølge af nye produkter, der skal vende skuden for den danske mejerigigant.

Det skal være slut med mange års salgsnedtur i Danmark. Arla lancerer i løbet af i år mindst 120 nye produkter, der skal sikre, at den danske mejerikoncern igen indtager danskernes køleskabe.

Det skriver Børsen.

For et halvt år siden blev direktør Thomas Pietrangeli sat i spidsen for Arlas afdeling Consumer Denmark, der med en omsætning på omkring syv milliarder kroner sidste år udgør omkring 10 procent af koncernens samlede omsætning. Han skal være med til at få danskerne til at tage flere af Arlas produkter med hjem i indkøbsposen.

07BUSArla.jpg

»Vi skal sælge flere varer i Danmark, så vi har skruet op for innovationen og for vores investering i markedsføring. I en årrække er salget faldet med omkring en halv procent i snit om året. Det skal vendes, så vores volumen stiger med et par procent årligt. Der kommer nyt allerede her i andet kvartal, og målt i mængder vil vi få vækst i år,« siger Thomas Pietrangeli til Børsen.

Han vil ikke fortælle, hvilke nye produkter der er tale om, men han peger på, at salget af sukkerreduceret yougurt er steget, og danskerne har efterhånden taget godt imod produktet skyr. Den mælkebaserede proteindrik Protino blev lanceret for nyligt til ældre, der ikke har den store appetit, og produktet sælges på apoteket i stedet for gennem Arlas traditionelle salgskanaler i detailhandlen.

pix-arla

Danskerrnes forbrug af mejeriprodukter er generelt blevet mindre de seneste år. Danskerne drak gennemsnitligt 97 kilo sødmælk, letmælk, skummetmælk og andre af Arlas mælkeprodukter omkring år 2000. Det tal er faldet og er senest opgjort til 88 kilo per dansker i 2013.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen