Berlingske Business

Arla Sverige vil spare på udgifterne til fest

arla
I Arla Foods Sverige erkender direktøren, at man har brugt for mange penge på fest og farver. Foto:

Samtidig med at mælkebønderne presses af de laveste salgspriser i 25 år, har Arlas svenske ledelse brugt millioner af kroner på "umotiveret repræsentation".

Direktøren i Arla Foods i Sverige, Henri de Sauvage, oplyser, at revisionsfirmaet Ernest og Young har gået igennem omkostningerne til repræsentation, rejser og konferencer i forbindelse med Arla Sveriges spareplan på 100 millioner kr. for 2015 og 2016.

Det skriver Dagens Industri.

»Arla er en stor og stolt organisation, så jeg mødte også modstand. Mange i virksomheden sagde, at repræsentationen var en nødvendighed. Vi har for mange kundearrangementer, hvor vi vi har brugt for mange penge på middage og alkohol. Man kan stille spørgsmålstegn ved, hvorfor alle møder altid skal ske på dyre restauranter,« siger Henri de Sauvage, direktør for Arla Foods i Sverige.

Muhammed-krisen har brændemærket Danmark Avis: Arla vil sælge

Direktøren erkender, at restaurantsektoren er en vigtig kundekreds for Arla, men han ønsker, at virksomheden arbejder mere med indholdet på besøgene. Der har været for mange småmøder for 10-15 personer på fine herregårde eller restauranter. Et konkret beløb ønsker direktøren ikke at sætte på udskejelserne, men han udtaler, at Arla Sverige har sparet 10 mio. kr. på repræsentation alene i 2015.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen