Berlingske Business

Arla snød med falsk glad ko

til arkiv
Jerseyko. Foto:

Arla får hård kritik af Fødevarestyrelsen for at sælge ost i emballage med billede af en jerseyko, selv om osten kun indeholder mælk fra almindelige malkekøer.

Ifølge Arlas hjemmeside smager mælk fra de små skønne jerseykøer af mere end mælk fra almindelige store malkekøer. Og jerseymælk er sundere.

Derfor har Arla i årevis ifølge Fødevarestyrelsen snydt forbrugerne, fordi Arla har smækket et billede af en sød jerseyko på emballagen af Ægte Fynsk Røgeost, skriver metroxpress.

For osten indeholder slet ikke det gode jerseymælk, men kun almindelig mælk, og derfor har mejerigiganten fået hård kritik fra Fødevarestyrelsen.

Men Arla undskylder sig over for Fødevarestyrelsen med, at størstedelen af danskerne ikke kan se, at der er tale om en jerseyko.

Og Arla har i en klage til Fødevarestyrelsen skrevet, at jerseykoen udelukkende er valgt »på grund af dens behagelige udseende«.

»Vi har ikke haft nogen intentioner om at vildlede forbrugerne. Vi har aldrig modtaget klager over det, og vi er ikke enige i kritikken. Alligevel ændrer vi emballagen, da vi ikke ser det som nogen stor sag,« siger Arlas marketingdirektør, Jakob Knudsen, til metroxpress.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen