Berlingske Business

Arla skærer i priserne

Arla skærer i priserne - 1
Arla måtte sidst i 2008 erkende, at kunderne svigter deres dyre produkter. Det er en af grundene til at de i dag på et bestyrelsesmøde vil skære ned på mælkeprisen, skriver Landbrugsavisen. Foto:

Mælkeproducenterne vil sandsynligvis tjene færre penge efter Arla har holdt sit bestyrelsesmøde i dag.

Det flyder ikke længere med mælk og honning for de danske forbrugere. Når bestyrelsen bag Arla Foods i dag holder bestyrelsesmøde, så venter der med stor sandsynlighed en markant nedjustering af prisen på mælk. Det skriver Landbrugsavisen.

Bestyrelsen har endnu ikke villet kommentere på, hvorvidt prisen på mælk nedskrives i dag. Men flere kilder tæt på bestyrelsen i Arla Foods har bekræftet overfor Landbrugsavisen, at nedskrivningen bliver til at mærke for producenterne - Op til 35 øre per liter.

De sidste par måneder har været hårde for Arla Foods, der blandt andet i december måtte nedjustere forventningerne til årets resultat. Forklaringen lød på, at den økonomiske krise får forbrugerne til at vælge de billigste mejeriprodukter eller helt undlade at smide dem i indkøbskurven.

To af Arlas vigtigste markeder er desuden presset på grund af den seneste tids store valutaudsving. De lider særlig under det lave britiske pund og eksporten af Lurpak til det engelske marked samt på det vigtige svenske marked, der er presset af faldet i den svenske krone.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen