Berlingske Business
For abonnenter

Arla sætter mere fart i øko-bølgen: »Økologi kan gå fra niche til norm«

Arla
»Traditionelt har 95 pct. af omsætningen på økologiske mejeriprodukter bestået af mælk og yoghurt. Da vi lavede denne strategi, stillede vi os selv spørgsmålet: Hvorfor kan vi ikke vokse på de øvrige økologiske kategorier? Altså bl.a. fløde, smør, ost og forædlede produkter,« siger Jakob B. Knudsen, landedirektør i Arla. Nu vokser Arla på de øvrige økologiske kategorier. Foto:

Arla skal være endnu mere økologisk og tror på, at andelen af økologisk salg kan hæves fra 17 til 25 procent. Med 18 nye øko-produkter i 2018 og en stigning på ti procent i det økologiske salg er Arla foran tidsplanen i sin målsætning.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen