Berlingske Business

Analytikere ser mere surt på Carlsberg-aktien efter regnskab

Berlingske
Efter onsdagens regnskab ser flere analytikere negativt på Carlsberg-aktien. Foto:

Flere analytikere ser mere negativt på Carlsberg-aktien efter onsdagens regnskab, hvor især forventningerne til andet halvår skuffede.

Regnskabet har givet anledning til, at ni finanshuse har ændret på anbefaling eller kursmål af Carlsberg-aktien. Ud af de ni er blot to analytikere nu mere positive omkring bryggeriaktien.

I to finanshuses tilfælde har regnskabet været årsag til ændringer af anbefalingen af aktien - og begge i negativ retning. Finanshuset Bryan Garnier anbefaler nu "sælg" mod tidligere "hold". Franske Société Générale har sænket sin anbefaling af Carlsberg-aktien til "hold" fra "køb".

Verdens fjerdestørste bryggeri havde i første halvår en organisk vækst på 8 pct., men det varer ikke ved resten af året. Topchef Cees 't Hart varsler en organisk vækst på 0,5-1,0 pct. i andet halvår.

Carlsberg-aktien falder torsdag 1,5 pct. til 634,00 kr. efter et fald på 5,3 pct. onsdag. Carlsberg lukkede tirsdag i rekordkursen 679,00 kr.

Analytikernes anbefalings- og kursmålsændringer efter Carlsbergs regnskab.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen