Berlingske Business

Analytiker: Carlsberg fuldender ledelseshold

Analytiker: Carlsberg fuldender ledelseshold - 1
Foto:

Med tre nye mænd bliver Carlsbergs ledelse fuldendt, mener analytiker, der særligt betegner den nye chef i Asien som et stærkt kort.

Så sent som i januar præsenterede Carlsberg udskiftninger i ledelsen, og nu bliver posen rystet på ny. Chefstolene i de to regioner, Nordeuropa og Vesteuropa, får nye ejermænd, og efter at have stået tom et halvt år, bliver topposten i Asien også besat.

Netop den nye Asien-chef, Roy Bagattini, bliver fremhævet som et godt valg ifølge Sydbanks Carlsberg-analytiker, Morten Imsgard.

”Man får en ny mand i Asien, og det virker som om, det er et rigtigt stærkt kort. Han kommer fra SABMiller, hvor han bl.a. har været chef for den kinesiske forretning og udviklet SABMiller på det kinesiske marked. Han virker som den helt rigtige person til at flytte Carlsberg videre fra der, hvor de er i dag,” siger han.

Den tidligere chef opbyggede den asiatiske forretning, og fokus bliver nu på brandudvikling og optimering af forretningen.

Et stærkt team
Jesper Friis, der skal være chef for Vesteuropa, kommer fra et job i Carlsberg i Norge, og også Jørn Tolstrup Rode, der skal styre den Nordeuropæiske region, har tidligere været ansat i Carlsberg, hvor han har stået i spidsen for de omkostningsbesparende programmer, som kører i hele Nord- og Vesteuropa.

Ifølge Morten Imsgard skal han nu tilbage for at lede de markeder, der er karakteriseret ved stort set ingen vækst.

Det samlede team for Morten Imsgard til at pege tomlen opad.

”Nu ser teamet godt ud i forhold til at flytte Carlsberg mod at blive en mere lønsom forretning og i forhold til den yderligere ekspansion på det asiatiske marked,” lyder vurderingen.

Fyret efter bare fem måneder
Jesper Friis overtager stillingen efter Nils Østbirk. Hans fyring skyldes ifølge Carlsberg dårlig kemi, og man kan da heller ikke klandre Nils Østbirk for ikke at have leveret varen, mener Morten Imsgard.

Morten Imsgard mener ikke, at ledelsesændringerne vil påvirke kursen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen