Berlingske Business

Amerikansk kapitalfond vil gøre kagen større i Lagkagehuset

magasin pix
Nordic Capital, der blandt andet ejer Sportmaster, købte Lagkagehuset af FSN Capital og stifterne Steen Skallebæk og Ole Kristoffersen i juni. Siden har bageriet åbnet tre nye butikker i London. Foto:

Det er blot fire måneder siden, at Nordic Capital købte en bid af Lagkagehuset for et milliardbeløb. Nu sælger den nordiske kapitalfond 20 pct. af aktierne til amerikanske L Catterton.

Det skriver dagbladet Børsen.

»Vi ser, at L Catterton kan bidrage til den strategiske udvikling, vi skal i gang med i Lagkagehuset, især den internationale ekspansion,« siger Michael Haaning, partner i Nordic Capitals, til dagbladet Børsen.

24BUSJesper-Friis-095134.jpg

Han vil ikke komme nærmere ind på, hvad L Catterton har givet for den store aktiepost, men fremhæver, at den amerikanske kapitalfond kan bidrage til at gøre kagen større.

Nordic Capital, der blandt andet ejer Sportmaster, købte Lagkagehuset af FSN Capital og stifterne Steen Skallebæk og Ole Kristoffersen i juni. Siden har bageriet åbnet tre nye butikker i London.

/ritzau/FINANS

Ejeren af Lagkagehuset, Ole Kristoffersen, fortæller om sin suc

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen