Berlingske Business

AB Inbev udskyder deadline for Sabmiller-tilbud

GERMANY BREWERIES MERGER
AB Inbev har fået udskudt deadlinen for fremsættelse af et formelt tilbud på købet af Sabmiller til 4. november. Foto:

AB Inbev har fået udskudt deadlinen for fremsættelse af et formelt tilbud på købet af Sabmiller til 4. november, oplyser de to bryggerigiganter i en meddelelse.

Deadlinen for et formelt tilbud udløb onsdag, men de to bryggerier har fået den udsat til 4. november for at kunne fortsætte arbejdet. Ved den deadline skal AB Inbev enten fremsætte et formelt tilbud eller trække sig fra en eventuel handel.

Et formelt tilbud vil ifølge dagens meddelelse kræve enstemmig opbakning fra Sabmillers bestyrelse samt bryggeriets to største aktionærer, Altria og Bevco, og AB Inbevs egne storaktionærer.

FILE BELGIUM AB INBEV SABMILLER BUSINESS TAKEOVER

Bryggerierne bekræfter desuden den "principielle aftale", der er indgået mellem de to bestyrelser, og AB Inbev har efter en gennemgang af Sabmillers bøger godkendt bryggeriets tilstand. AB Inbev har tilbudt 44 pund. per aktie for Sabmiller samt mulig betaling i aktier til en del af Sabmillers storaktionærer.

Financial Times kan desuden berette, at AB Inbev har hyret Lazard og Barclays til at rådgive bryggeriet i forbindelse med opkøbet og de frasalg, som menes at være nødvendige for at få myndighedernes velsignelse til opkøbet.


US-BURGEONING-CRAFT-BEER-INDUSTRY-CREATES-NICHE-MARKET-FOR-LIMIT

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen