Berlingske Business

AB Inbev overvejer at hæve bud på Sabmiller

SABMILLER-M&A/AB INBEV
I kroner og øre er der tale om et knap 14 mia. kr. forbedret bud, hvilket værdisætter Sabmiller til lidt over 700 mia. kr. Foto:

Verdens største bryggeri, AB Inbev, kan snart være klar med et nyt og forbedret bud på konkurrenten Sabmiller, efter at førstnævnte i sidste uge fik afvist et bud.

Ifølge Bloomberg News' kilder barsler Anheuser-Busch Inbev med et bud på 43 pund per aktie, hvilket er omkring 2 pct. højere, end det bud på 42,15 pund, som Sabmiller fejede af bordet i sidste uge.

SABMILLER-M&A/ABINBEV

I kroner og øre er der tale om et knap 14 mia. kr. forbedret bud, hvilket værdisætter Sabmiller til lidt over 700 mia. kr. Det virker dog ikke til at være tilfredsstillende for Sabmiller, som tidligere har meldt ud, at det finder pris på 45 pund per aktie retfærdigt.

Men parterne har travlt med at nå til enighed, hvis det skal munde i en fusion mellem de to selskaber. Ifølge engelske virksomhedsregler skal AB Inbev har fremlagt et bud senest onsdag klokken 18, og hvis det ikke byder, må bryggerigiganten ikke komme med et nyt bud de næste seks måneder.

SABMILLER-M&A/ABINBEV

Hverken repræsentanter fra Sabmiller eller AB Inbev har villet kommentere historien over for Bloomberg News.

TV: AB Inbev har budt 700 milliarder kr. på SABMiller

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen