Berlingske Business

AB Inbev overrasker positivt med vækst i USA og Latinamerika

SABMILLER-M&A/ABINBEV
AB Inbev fremhæver selv en stærk udvikling i USA, Mexico og Latinamerika, hvor der blandt andet har været et godt salg af mærkerne Stella Artois, Budweiser og Corona. Foto:

Verdens største bryggeri, AB Inbev, havde pæn organisk vækst i sensommeren, som overraskede analytikerne positivt.

AB Inbev havde i månederne juli, august og september en organisk vækst på 7,9 pct. sammenlignet med samme periode året før, hvilket var en positiv overraskelse, da analytikerne ifølge Bloomberg havde regnet med en vækst på 6,7 pct.

Den organiske vækst i driftsresultatet før af- og nedskrivninger, EBITDA, var på 9,6 pct., hvor der var ventet en fremgang på 9,4 pct.

SABMILLER-M&A/ABINBEV

EBITDA-overskuddet lød på 4,4 mia. dollar. Indtjeningen var dermed ikke helt så stor, som analytikerne på forhånd havde ventet, da der ifølge Bloomberg News var ventet et overskud på 4,5 mia. dollar.

Bryggeriet fremhæver selv en stærk udvikling i USA, Mexico og Latinamerika, hvor der blandt andet har været et godt salg af mærkerne Stella Artois, Budweiser og Corona.

SABMILLER-M&A/ABINBEV

Selskabet skriver selv, at den pæne organiske vækst skal ses i lyset af et let sammenligningsgrundlag i forhold til tredje kvartal året før, hvor det Belgien-baserede bryggeri var ramt af en række udfordringer i USA, Brasilien og Mexico.

AB Inbev er i øjeblikket ved at nå til enighed med konkurrenten Sabmiller om en fusion, der vil skabe verdens med afstand største bryggeri.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen