Berlingske Business

AB Inbev byder 700 mia. kr. for Sabmiller

SABMILLER-M&A/ABINBEV
AB Inbev har fået to tidligere tilbud, på henholdsvis 38 og 40 pund pr. aktie, i kontanter, afvist, og er skuffet over, at Sabmiller har afvist de tidligere bud uden meningsfyldt dialog. Foto:

AB Inbev har formelt budt 42,15 pund pr. aktie for Sabmiller efter at have fået to tidligere bud afvist. Det skriver Bloomberg News.

Samlet har AB Inbev budt 104 mia. dollar, næsten 700 mia. kr., for det britisk-sydafrikanske bryggeri. Tilbuddet svarer til en præmie på 44 pct. i forhold til Sabmillers aktiekurs før spekulationen om opkøbet tog til, skriver AB Inbev i tilbuddet.

AB Inbev har fået to tidligere tilbud, på henholdsvis 38 og 40 pund pr. aktie, i kontanter, afvist, og er skuffet over, at Sabmiller har afvist de tidligere bud uden meningsfyldt dialog. Bryggeriet søger dog fortsat godkendelse fra Sabmillers bestyrelse, og mener, at det nye tilbud er på et niveau, hvor bestyrelsen bør bakke op om det.

CHINA-ECONOMY/INFLATION

Betalingen vil foregå i kontanter, med mulighed for betaling i aktier for Altria Group og BevCo, der tilsammen ejer godt 41 pct. af Sabmiller. Altria, der ejer 27 pct. af Sabmiller, støtter op om tilbuddet, skriver Bloomberg News.

- Det reviderede forslag er designet til at tilbyde Sabmillers offentlige aktionærer et godt tilbud og tilbyde en fortsat attraktiv investering for Altria og Bevco, skriver AB INbev i tilbuddet.

Det nye, kombinerede selskab vil have en global omsætning på 64 mia. dollar, godt 425 mia. kr.

- Vi har den højeste respekt for Sabmiller, selskabets ansatte og ledere, og tror, at en kombination af vores to store selskaber vil bygge det første, ægte globale ølselskab, siger AB Inbevs administrerende direktør Carlos Brito i meddelelsen.

ABINBEV

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen