Berlingske Business

300 fastfood-restauranter erklærer krig mod Just Eat

Just Eat
Foto:

Dårligere vilkår hos fastfood-portalen Just Eat gør det ifølge butikkerne svært at drive forretning. 300 restauranter er nu gået sammen om en boykot.

En stor del af de restauranter, som er grundlaget for Just Eats forretningsmodel, koordinerer i disse uger et boykot af fastfood-portalen.

De er utilfredse med Just Eats nye aftalevilkår, som ifølge initiativtagerne gør det svært at tjene penge.

Det skriver borsen.dk.

De startede for tre uger siden, og holdt i sidste uge et møde, hvor repræsentanter for 300 restauranter mødte op, fortæller Kemal Yalcin, der er formand for den endnu unavngivne forening af utilfredse restauratører. Han har selv droppet samarbejdet med Just Eat.

»Just Eat er ikke til at forhandle med. De opkræver 12 pct. af hver ordre, udover gebyrer. Hvis du eksempelvis skal ligge på en topplacering på Amager, koster det 16.000 plus moms, 21.000 kroner om måneden. Derudover kommer 12 pct. for hver ordre og gebyrer oveni, det kan man ikke tjene penge på,« siger Kemal Yalcin til borsen.dk.

Foreningen af utilfredse restauratører vil endnu ikke løfte sløret for sine planer - ud over at boykotte Just Eat.

Det er i skrivende stund ikke lykkedes Børsen at få en kommentar fra Just Eat.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen