Berlingske Business

Unibrew: Nøglefokus er nu på de opkøb vi har foretaget

...
Om der er flere opkøb i vente fra Royal Unibrew vil topchefen Hans Savonije ikke oplyse, men han vil have fokus på de opkøb, der nu er foretaget senest med opkøbet af franske Etablissements Geyer Fréres for 660 mio. kr. Foto:

Om der er flere opkøb i vente fra Royal Unibrew vil topchefen Hans Savonije ikke oplyse, men han vil have fokus på de opkøb, der nu er foretaget senest med opkøbet af franske Etablissements Geyer Fréres for 660 mio. kr.

Det siger han til Ritzau Finans.

»Om der er flere opkøb i vente vil jeg ikke oplyse,« siger han, og tilføjer:

»Vi har en masse på vores tallerken nu. Så nu er fokus på, at de aktiver vi har købt også holder vand. Det tror jeg vil være vores nøglefokus i den kommende tid.«

Ud over det franske selskab købte Royal Unibrew i slutningen af juni Bev. Con, der ejer mærker som Cult Energy, Shaker og Mokaï, for 350 mio. kr. og styrkede dermed sin position på hjemmarkedet, Danmark.

Handlen med franskmændene er sket relativt hurtigt, oplyser han, men Unibrew har haft kig på mærket i flere år.

Unibrew har kun en meget lille forretning i Frankrig. Derfor er der ikke de store kommercielle synergier i vente, men der kan hentes synergier omkring supply chain, som er vare- og materialestrømme helt fra råvareleverandør til slutbruger.

»Opkøbet handler ikke så meget om synergier, men om at gøre Etablissements Geyer Fréres til en bedre forretning end det er i dag,« siger Hans Savonije og tilføjer:

»Det vigtigste er at sikre sig, at vi forstår, hvad der kan forbedres i forretningen, og det har vi et klar fornemmelse af.«

Unibrew har allerede fået nøglerne til forretningen og vil bruge de første måneder på at komme til at kende den i dybden.

»Det er nødvendigt for at kunne tage de rigtige beslutninger,« understreger han.

Direktøren vurderer, at den tekniske integration af den franske forretning vil gå hurtigt og tage omkring seks måneder. Forbedringen af forretningen derimod slutter aldrig:

»Det er en kontinuerlig proces, der vil køre altid,« siger Hans Savonije.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen