Berlingske Business

Nestlé rammer større organisk salgsvækst end ventet

NESTLE-AGM/
Arkivfoto. Den schweiziske fødevaregigant Nestlé, der blandt andet er kendt for at producere mærker som Nescafé og Kit Kat, har i sit første kvartal landet en større organisk salgsvækst end ventet i markedet.  Foto:

Den schweiziske fødevaregigant Nestlé, der blandt andet er kendt for at producere mærker som Nescafé og Kit Kat, har i sit første kvartal landet en større organisk salgsvækst end ventet i markedet.

I de første tre måneder af 2017 endte den organiske salgsvækst på 2,3 pct., hvilket derved var bedre end de 2,0 pct., som analytikerne havde sat næsen op efter ifølge Bloomberg News.

Når det gælder selve omsætningen, endte den i kvartalet på 21 mia. schweizerfranc mod de ventede 21,2 mia. schweizerfranc.

For hele 2017 fastholder Nestlé, der er grundlagt i 1866 af Henri Nestlé, sin forventning om at lande en organisk salgsvækst på mellem 2 og 4 pct.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen