Berlingske Business
17:03Mærsk var lyspunktet i rød C20-dag

Wall Street får hjælpende hånd til at håndtere EUs nye regler

US-WALL-STREET-POISED-TO-BENEFIT-FROM-PRESIDENT-TRUMP'S-TAX-PLAN
Wall Streets mæglerhuse får en hjælpende hånd fra det amerikanske finanstilsyn, SEC, i implementeringen af de nye europæiske Mifid-regler. Foto:

Wall Streets mæglerhuse får en hjælpende hånd fra det amerikanske finanstilsyn, SEC, i implementeringen af de nye europæiske Mifid-regler.

De nye Mifid-regler, der er på vej i EU, vil tvinge finansielle mæglere til at udskille omkostningerne for investeringsresearch og markedsanalyse i et forsøg på at opnå transparens.

Det skriver Bloomberg News.

Det bryder med en praksis, som de amerikanske banker har fulgt i årtier - nemlig at fakturere fondsforvaltere en samlet regning for alt fra eksekvering af handler til aktie- og obligationsanalyse.

US-DOW-JONES-INDUSTRIALS-AVERAGE-DROPS-OVER-200-POINTS

De amerikanske mæglerhuse har særligt været bekymrede, da SEC's regler forbyder dem at sælge separat research, hvis ikke de er registreret som investeringsrådgivere - en status, som medfølger en høj grad af regulering.

Men ifølge tre interne kilder forventes SEC ved udgangen af oktober at give amerikanske firmaer lov til at udskille deres research-omkostninger uden at skulle opnå tilladelsen som investeringsrådgiver. Det skal angiveligt ske ved at sende bankerne såkaldte "no-action"-breve, der stipulerer, at firmaerne ikke vil blive straffet for at sælge investeringsresearch direkte til forvaltere, der skal efterleve de europæiske regler.

SEC's kurs er dog ikke endelig, fortæller Bloomberg News, og meget kan nå at ændre sig endnu.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen