Berlingske Business

Visa lancerer rival til MobilePay

GLOBAL-BANKS/
Foto:

En nye løsning fra Visa skal konkurrere med MobilePay i Danmark.

Det store, internationale kreditkortselskab Visa er nu klar med en rival til MobilePay i Danmark. Visa Direct hedder løsningen. Det skriver selskabet i en pressemeddelse.

Løsningen skal rulles ud i hele Europa, skriver Visa.

Visa Direct skal tilbydes til bankerne, som udsteder Visa-kortet til forbrugerne. Vælger bankerne at tilbyde løsningen kan kunderne sende penge til virksomheder og til privatpersoner - et marked, som Danske Banks MobilePay ellers har siddet tunget på herhjemme.

»I årtier har Visa vist vejen ved at ændre måden, man betaler i butikker og online. Nu har vi mulighed for at ændre den måde forbrugere og virksomheder betaler til hinanden - på hurtig, bekvem og sikker vis,« siger Mike Lemberger fra Visa i en pressemeddelelse.

Der er endnu ikke nogle kunder i Danmark, som kan benytte Visa Direct herhjemme. Over de kommende uger og måneder skal Visa forsøge at overbevise de danske banker om, at det giver mening at anvende Visa Direct.

Det store salgsargument bliver, at Visa Direct kan benyttes til at sende penge hurtigt afsted på tværs af landegrænser.

I pressemeddelelsen fremgår det, at de indleder et samarbejde med Nets-rival Worldpay for at udbrede Visa Direct til virksomheder i hele Europa.

»Betalingslandskabet har i de senere år ændret sig dramatisk, fordi både butikker og forbrugere forventer at kunne foretage en betaling på egne vilkår – uanset om betalingen skal ske øjeblikkeligt i realtid eller ved at bruge en bestemt metode,« siger Dave Glaser, som er chief product officer hos Worldpay.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen