Berlingske Business

Tysk storbank melder om resultat markant over markedsforventning - NY

USA-FED/STRESS TESTS-DEUTSCHE BANK
Deutsche Banks hovedkvarter. Foto:

Den tyske storbank Deutsche Bank venter et nettooverskud på 400 mio. euro i andet kvartal. Banken oplyser selv, at det er markant over markedets forventning, skriver Bloomberg News.

Det oplyser banken i en foreløbig regnskabsmelding.

Resultat før skat ventes at blive på 700 mio. euro.

Ifølge Deutsche Bank havde analytikerne en forventning om et overskud før skat på 321 mio. euro og netto på 159 mio. euro.

De samlede indtægter rapporteres på 6,6 mia. euro, mens den gennemsnitlige forventning i markedet blandt analytikerne var 6,4 mia. euro.

Det fulde regnskab ventes offentliggjort 25. juli.

Aktierne i Deutsche Bank stiger 5 pct. til 10,08 euro efter meldingen. Det tyske DAX-indeks stiger beskedne 0,1 pct.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen