Berlingske Business

Tysk forsikringskolos skovlede flere euro ind i fjerde kvartal

TIL BM ALLIANZ FORSIKRING
ARKIVFOTO Foto:

Tyske Allianz, der er en af kæmperne i forsikringsbranchen, kom stærkt igennem fjerde kvartal.

Omsætningen i kvartalet blev godt nok kun øget knap 1 pct. til 30 mia. euro, men på bundlinjen voksede nettoresultatet med 23 pct. til 1,7 mia. euro.

Driftsresultatet for hele året endte dermed også med at stige, selv om det i de første tre kvartaler var dykket en anelse. For hele 2016 tjente Allianz 10,8 mia. euro på driften mod 10,7 mia. euro året før.

09BUSSelvk-rende-Voldsom-Vo.jpg

I 2017 ventes der igen et driftsresultat i den størrelse - plus/minus 500 mio. euro, fortæller den tyske gigant.

I årsregnskabet lægger Allianz desuden op til at øge udbyttet til 7,60 euro per aktie - 30 eurocent mere end sidste år - og købe aktier tilbage for 3 mia. euro.

15BUSPIX-YAO-ZHENHUA-133609.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen