Berlingske Business

Trygvesta på jagt efter svensk konkurrent

Trygvesta på jagt efter svensk konkurrent - 1
Trygvesta med koncernchef Stine Bosse (billedet) i spidsen er på opkøbsjagt i det svenske. Foto:

Forsikringskoncernen Trygvesta bekræfter at man er på opkøbsjagt i nabolandet. Her forhandler Trygvesta med svenske Moderna Försäkringar i bestræbelserne på at blive Nordens største tryghedsleverandør.

Forsikringskoncernen Trygvesta har konstateret markedsrygter om, at TrygVesta vil købe Moderna Försäkringar SAK (Moderna) og bekræfter, at der foregår forhandlinger med Moderna Finance, der ejer Moderna, men at disse forhandlinger på nuværende tidspunkt ikke har ført til en endelig aftale.

"Der udestår forhandlinger om en række forhold, og såfremt disse forhold bliver endelig afklarede, kan TrygVesta og Modernas ejer indgå en endelig aftale," skriver Trygvesta.

Forsikringkoncernens strategi er at være en ledende nordisk tryghedsleverandør.

Trygvesta lancerede forsikringsaktiviteter til privatpersoner i Sverige i 2006 og har siden vokset kraftigt, således at porteføljen nu er 350 mio. skr., hvilket svarer til en markedsandel på 0,5 pct..

"Ambitionen er at få en markedsandel på 8 pct. af privatmarkedet i 2012. Hidtil er væksten opnået gennem eget call-center og Nordea bankassurance. Endvidere begyndte TrygVesta i september 2008 at sælge forsikringer til industrikunder. Modernas markedsandel er cirka 2 pct. i Sverige," oplyser Trygvesta.

En eventuel overtagelse af Moderna Forsäkringer vil komplementere Trygvesta i Sverige med øget markedskraft og endnu stærkere distributionsplatform, fremhæver Trygvesta. Trygvesta vil udtale sig yderligere, når forhandlingerne er slut.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen