Berlingske Business

Trygs topchef Morten Hübbe giver svar på tiltale

1111Mortenhubbe
Det er lykkedes for Trygs administrerende direktør, Morten Hübbe, at gøre Tryg til en pengemaskine, men kundetilfredsheden er i bund. Foto:

Tryg Forsikring ligger i bunden i EPSIs undersøgelse af kundernes tilfredshed med deres forsikringsselskab. Trygs adm. direktør, Morten Hübbe, kommenterer undersøgelsen.

Har Tryg negligeret kundeservice/sparet for meget for at tækkes aktionærerne?

»Vores kundetilfredshed er uændret, men når vi ser, at flere af vores konkurrenter har øget deres kundetilfredshed, så får det os blot til at rulle ærmerne op og arbejde endnu mere målrettet på at få de mest tilfredse kunder blandt de store selskaber.«

1111mhubbe

Har de seneste års prisstigninger været for voldsomme, er det dem, der rammer nu?

»Nu har vi lige haft en storm for en uge siden, og netop vejrskader har været en af hovedårsagerne til de prisstigninger, vi har gennemført i 2011 og 2012. Som vi har sagt tidligere i år, anser vi det for et overstået kapitel med generelle prisstigninger. Langt de fleste kunder har oplevet meget beskedne prisstigninger i 2013, hvor målet primært er at holde trit med inflationen.«

Hvad gør Trygs ledelse for at imødegå det skrantende image og komme kunderne i møde?

»Undersøgelsen peger på et uændret image (-0,1), og i 2013 kan vi konstatere, at vores kundeloyalitet er stigende i Erhverv Danmark, Erhverv Norge og Privat Norge. I Privat Danmark ser vi et beskedent fald, og det er nok en konsekvens af de prisstigninger, der er gennemført. Vi har i 2013 introduceret en række nye produkter og nye kundekoncepter, som skal styrke vores kundetilfredshed og konkurrenceevne. Vi ser allerede nu, at vores nye produkter er godt modtaget.«

1111tryg

Tryg ejes som bekendt af Tryg Fonden, der repræsenterer kunderne. Har Tryg opbakning herfra til prisstigninger og forringelser i kundetilfredshedheden?

»Undersøgelsen viser, at vores kundetilfredshed er uændret, kun overgået af Topdanmark blandt de store selskaber, og når det lykkes for nogle af vores konkurrenter at øge tilfredsheden, så får det os blot til at arbejde endnu mere fokuseret med at vinde pladsen tilbage som det af de store selskaber med den højeste kundetilfredshed.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen