Berlingske Business

Trygs rejseerstatninger er steget 60 procent på to år

tryg
Alle de faktorer gør det fornuftigt at skrue ned for risikoen og sælge ud af især de europæiske aktier, vurderer chefstrateg i Danske Bank, Frank Øland.

Kraftigt stigende udgifter til erstatninger betyder, at Tryg må hæve præmien på rejseforsikringer.

Det har kostet forsikringsselskabet Tryg mange penge, at danskerne i højere grad skal trække på deres private rejseforsikring, og ikke har den offentlige sygesikring i baghånden på samme måde som før.

Det fortæller koncernchef Morten Hübbe til Ritzau Finans i forbindelse med, at selskabet har aflagt regnskab for første kvartal i år.

morten hubbe

Tryg har oplevet en stigning i erstatninger til rejseskader på 60 procent i løbet af de seneste to år.

- Danskerne er jo det folkefærd i Europa, der rejser allermest, og samtidig kan man se, at det her skifte fra, at det offentlige typisk betalte for mange af udgifterne i udlandet til, at det nu er forsikringer, der betaler, det har givet den her voldsomme stigning, siger Morten Hübbe til Ritzau Finans.

Tryg/CEO: Er kommet rigtigt fornuftigt fra start

Af samme årsag har Tryg allerede varslet over for sine kunder, at en årsrejseforsikring stiger 250 kroner i pris.

Rejseskadeerstatningerne er ikke de eneste, der er gået i vejret den senere tid.

Også Trygs udgifter til skader på rør- og stikledninger er øget, ligesom antallet af anmeldte indbrud er i stigning igen efter ellers at have været faldende i længere tid.

tryg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen