Berlingske Business

Tryghedsgruppens opsplitning er en realitet

Jørgen Huno Rasmussen, formand for Tryghedsgruppen
Jørgen Huno Rasmussen, formand for Tryghedsgruppen Foto:

Nordea Liv & Pensions kunder trækker sig som planlagt ud af Tryghedsgruppen. Vejen er dermed åben for bonusudbetalinger til forsikringskoncernen, Trygs kunder.

Torsdag eftermiddag faldt brikkerne endelig på plads i det langstrakte forsøg på at reformere milliardfonden, der udgør den dominerende aktionær i forsikringskoncernen Tryg.

Tryghedsgruppen, der ejer 60 procent af Trygkoncernen, bliver opsplittet. Det så ca. otte milliarder kroner af de den samlede formue på omtrent 40 milliarder ender i den nye forening, NLP, der repræsenterer kunderne i pensionsselskabet Nordea Liv & Pension.

Det hele var planlagt af parterne og blåstemplet af myndighederne, så torsdagens repræsentantskabsmøde var mere ét, hvor de allerede indgåede aftaler skulle cementeres.

Det kunne formanden for Tryghedsgruppen, Jørgen Huno Rasmussen, sent på eftermiddagen så bekræfte var sket, og derfor er det formelt åbnet for, at begge fonde fremadrettet kan begynde på noget, der ellers ikke har været tradition for: Nemlig bonusudbetalinger til kunderne i henholdsvis Tryg og Nordea Liv & Pension.

Dermed ser det - i hvert fald for nu - ud til, at der er lagt låg på den langvarige sag, ofte kaldet Tryg-sagen, som tager udgangspunkt i kritikken af den svulmende milliardfond Tryghedsgruppen, som af kritikere er blevet betegnet som »herreløse milliarder«.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen