Berlingske Business

Tryg-topchef: Sikrere biler giver færre men dyrere skader

Tryg/CEO: Er kommet rigtigt fornuftigt fra start
Vi ser et nyt billede på bilforsikringerne, hvor skaderne bliver dyrere at reparere. Heldigvis bliver bilerne mere sikre, og det gør, at vi får færre skader, men omvendt betyder ny teknik og sikkerhed i bilerne, at det koster kassen af reparere, siger Morten Hübbe. Foto:

Mens en gammel kofanger koster omkring 6000 kr. at fikse, så koster en ny med sensorer 15.000-20.000 kr.

Bilerne på landevejene bliver hele tiden mere sikre at køre i, men til gengæld gør ny teknik det dyrere at fikse skaderne, når uheldet er ude, og det koster hos forsikringsselskaberne.

Sådan lyder det fra Morten Hübbe, topchef i Tryg, oven på selskabets regnskab for andet kvartal, hvor selskabet måtte konstatere et højere skadeniveau end i samme periode sidste år.

hubbe

- Vi ser et nyt billede på bilforsikringerne, hvor skaderne bliver dyrere at reparere. Heldigvis bliver bilerne mere sikre, og det gør, at vi får færre skader, men omvendt betyder ny teknik og sikkerhed i bilerne, at det koster kassen af reparere, siger Morten Hübbe.

Han giver som eksempel, at mens en gammel kofanger koster omkring 6000 kr. at fikse, så koster en ny med sensorer 15.000-20.000 kr.

- Det er et billede, som vi kommer til at se mere af, tror jeg, siger Morten Hübbe.

Trygforsikring

I andet kvartal faldt Trygs overskud på forsikringsresultatet med 55 mio. kr. til 770 mio. kr., hvilket blandt andet bliver forklaret med et højere skadeniveau.

- Det har været et blandet kvartal i forhold til skader. Vi ser - ud over den nye tendens med biler - fortsat, at på villa- og rejseforsikringer bliver skaderne lidt flere og dyrere end sidste år, siger Morten Hübbe.

Det danske forsikringsselskab er desuden negativt påvirket af udviklingen i Norge, hvor en svækket norske krone rammer indtægterne.

På bundlinjen kunne Tryg trods den lavere indtjening på forsikringer notere fremgang, da selskabet omvendt har haft bedre afkast på sine investeringer.

tryg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen