Berlingske Business

Tryg-topchef: Er kommet rigtigt fornuftigt fra start

Tryg/CEO: Er kommet rigtigt fornuftigt fra start
Trygs topchef, Morten Hübbe, glæder sig over, at selskabet i første kvartal 2016 har formået at skabe et resultat før skat, der er ca. 110 mio. kr. højere end analytikernes forventninger. Foto:

Trygs topchef, Morten Hübbe, glæder sig over, at selskabet i første kvartal 2016 har formået at skabe et resultat før skat, der er ca. 110 mio. kr. højere end analytikernes forventninger.

- Vi synes, vi er kommet rigtigt fornuftigt fra start. Vi glæder os over, at vores forsikringsresultat ligger ca. 30 pct. højere end sidste år. Det er jo især trukket af vores effektiviseringer, og så er det trukket af færre vejrskader og færre storskader, siger Morten Hübbe til Ritzau Finans.

morten hubbe

Resultatet før skat landede på 563 mio. kr. mod analytikernes forventninger ifølge Ritzau Estimates på 451 mio. kr. Der var dog tale om en tilbagegang fra 665 mio. kr. i samme kvartal sidste år, hvilket skyldes et noget lavere investeringsresultat.

tryg

- Det har været et lidt surt investeringsmarked, og investeringsafkastet ligger næsten 250 mio. kr. lavere end sidste år. Men til gengæld har vi gjort det lidt bedre end markedet på investeringssiden, siger Morten Hübbe.

Investeringsresultatet på 17 mio. kr. var da også noget bedre end ventet, idet analytikerne havde estimeret et negativt investeringsresultat på 63 mio. kr.

I forhold til præmieudviklingen noterer han med tilfredshed kundetilgang på Privat i både Danmark og Norge.

til bm Business f Nordea bank s hovedkvarter

- Vi er rigtig glade for, at vi ser en stigning i antal kunder og i toplinjen på Privat både i Danmark og Norge, og det gør vi faktisk, selv om priserne falder en lille smule både på bil- og villaforsikringer. Det fortæller, at vi har rigtigt godt fat i både salg og kundeloyalitet, siger Morten Hübbe.

Det forsikringstekniske resultat steg i første kvartal til 562 mio. kr. fra 429 mio. kr. i samme periode sidste år. Det dækkede over en forbedring i nøgletallet Combined ratio, som sætter præmier i forhold til erstatninger og udgifter, til 87,1 fra 90,7 pct. i første kvartal 2015.

- Den store svingfaktor kommer fra vejr og storskader som udgjorde næsten 9 pct. i første kvartal sidste år og kun 4,5 pct. i første kvartal i år, forklarer Morten Hübbe.


30BUSSine-Bosse-151122.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen