Berlingske Business

Tryg må se bundlinjen skrumpe

tryg
Direktør for TRYG, Morten Hubbe. Foto:

Tryg kommer ud af første kvartal med et resultat før skat på 563 millioner kroner. Det er 102 millioner mindre end samme periode sidste år trods et forbedret forsikringsteknisk resultat.

Tryg måtte se bundlinje skrumpe i forhold til samme periode sidste år, men kom dog noget bedre ud af første kvartal af 2016 end ventet af analytikerne. Resultatet af selve forsikringsdriften overraskede positivt, og samtidig var faldet i investeringsresultatet mindre end ventet.

Det viser regnskabet fra forsikringskoncernen tirsdag morgen.

Trygforsikring

Nettoresultatet landede i første kvartal på 445 mio. kr., hvor analytikerne ifølge et medianestimat indsamlet Ritzau Estimates havde regnet med et resultat på 340 mio. kr. I 2015 lå nettoresultatet på 525 mio. kr. i kvartalet.

Resultatet af selve forsikringsdriften steg til 562 mio. kr. fra 429 mio. kr. i første kvartal sidste år. Her havde analytikerne ventet et resultat på 523 mio. kr.

tryg

Investeringsafkastet faldt til 17 mio. kr., hvor der blandt analytikerne var estimeret et minus på 63 mio. kr. mod et plus på 261 mio. kr. sidste år.

Combined ratio - der er et udtryk for erstatninger og omkostninger i forhold til præmieindtægterne - landede på 87,1. Her var konsensus om en combined ratio på 88,2.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen