Berlingske Business

Tryg køber Skandias børne- og voksen-ulykkesforsikring

Tryg
Foto:

Forsikringsselskaberne Tryg og Skandia har indgået en aftale om, at Tryg overtager Skandias ulykkesforsikring af børn og voksne og integrerer dem i Trygs svenske forretning, Moderna Forsäkringar.

Det skriver Tryg i en pressemeddelelse.

Aftalen omfatter børne- og børneulykkesforsikring, voksen- og seniorulykkes-forsikring samt forsikringer til gravide. Aftalen omfatter cirka 150.000 forsikringsaftaler, og bruttopræmieindtægten for porteføljen udgjorde i 2014 omkring 250 mio. svenske kr.

hubbe

I tillæg til aftalen indgår Moderna Forsäkringar og Skandia desuden et distributionssamarbejde.

- Med dette opkøb opnår vi en endnu stærkere position på markedet for børneforsikringer, som er et meget interessant nichesegment. Vi vil fortsat tilbyde attraktive produkter til konkurrencedygtige priser og med tiden videreudvikle disse forsikringer til glæde for både eksisterende og nye kunder, på samme måde som både Skandia og Moderna har gjort det i mange år, siger Per Fornander, administrerende direktør for Moderna Forsäkringar, i pressemeddelelsen.

Tryg.

Opkøbet er en del af Trygs vækststrategi, der indbefatter opkøb af mindre, relevante portefølje, og vil ifølge forsikringsselskabet også komme Skandia til gode.

- Vi skal skabe størst mulig værdi for vores kunder, som ejer os, og vi ser store fordele i både at tilbyde produkter i eget regi og i samarbejde med andre. Hvad gælder vores børne- og ulykkesforsikringer har vi i Moderna Forsäkringar fundet et samarbejde med en tryg og stabil aktør, siger Bengt-Åke Fagerman, administrerende direktør for Skandia, i pressemeddelelsen.

Transaktionen er underlagt myndighedernes godkendelse og forventes at falde endeligt på plads i første halvår af 2016.

Parterne vil ikke at offentliggøre købsprisen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen