Berlingske Business

Tryg-ejer får ny formand

Jørgen Huno
Jørgen Huno Rasmussen træder tilbage som formand for Tryghedsgruppen, der er hovedejer af Tryg Forsikring og står bag TrygFonden. Foto:

Tryghedsgruppen, der er hovedejer af Tryg Forsikring og står bag TrygFonden, har tirsdag fået ny bestyrelsesformand.

Jørgen Huno Rasmussen er ikke længere formand for Tryghedsgruppen. Ny mand for bordenden er den hidtidige næstformand, Jesper Hjulmand, der til daglig er adm. direktør i Danmarks største kundeejede energikoncern Seas-NVE.

Det meddeler Tryghedsgruppen tirsdag aften, efter at det ordinære repræsentantskabsmøde er afsluttet.

Jørgen Huno Rasmussen havde besluttet at stoppe som formand efter fem år i spidsen for TryghedsGruppen, der  er hovedejer af Tryg Forsikring og står bag TrygFonden.

»Jeg er glad for repræsentantskabets tillidserklæring. TryghedsGruppen har under Jørgen Huno Rasmussens formandsperiode nået mange store mål gennem et solidt ejerskab af Tryg, en bonusordning til medlemmerne af TryghedsGruppen samtidig med en styrket almennyttig rolle gennem TrygFonden,« udtaler den nye formand Jesper Hjulmand i meddelelsen.

Jesper Hjulmand har siddet i TryghedsGruppens repræsentantskab siden 2004, i TryghedsGruppens bestyrelse siden 2008 og i Trygs bestyrelse siden 2010.

I den efterfølgende konstituering blev det indstillet at Jesper Hjulmand, Ida Sofie Jensen og Anders Hjulmand også indgår i Trygs bestyrelse fremadrettet.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen