Berlingske Business

Tryg-chef: Bonus er blot et ekstra krydderi

q
Portræt af Trygs topchef Morten Hübbe. Foto:

Kunderne i Tryg Forsikring kan se frem til en årlig bonus, men ifølge Tryg-chef Morten Hübbe vil det ikke få den helt store betydning med hensyn til at lokke nye kunder til.

Mange virksomhedsdirektører ville formentlig råbe højt og tale det op, hvis de fik en joker på hånden, som gav en konkurrence­fordel over for konkurrenterne. Men hos landets største forsikringsselskab, Tryg Forsikring, gør koncernchef Morten Hübbe nærmest det modsatte og nedtoner nu selskabets nye gave til kunderne.

Trygs hovedaktionær, TryghedsGruppen, har for nylig besluttet at indføre en bonusmodel, og derfor kan alle Trygs kunder i Danmark fremover se frem til at få fem til otte pct. af den årlige betalte præmie retur som en bonus.

Det svarer reelt til, at Morten Hübbe kan tilbyde sine kunder en prisnedsættelse på fem-otte pct., uden at det koster Tryg en eneste krone. Alligevel skal man ifølge Morten Hübbe ikke forvente, at bonusmodellen vil kunne lokke mange nye kunder til.

»Det er en del af en samlet pakke. For ville man som kunde vælge en leverandør, som man i bund og grund ikke synes leverer det rigtige produkt til den rigtige pris, fordi man fik fem pct. tilbage igen, når året er gået? Det er jo ikke en jordomrejse, man kan bestille for de fem pct.,« siger Morten Hübbe og tilføjer:

»Men oplever man, at vi har rigtigt gode produkter og dækninger til prisen, og har man tillid til, at vores kundeservice er supergod, og at man så som et ekstra krydderi kan få fem til otte pct. tilbage i præmie, gør det jo hele pakken mere attraktiv. Men jeg tror ikke, at den isoleret set kunne redde det, hvis vi ikke gjorde det godt på de andre områder.«

Tyvene holdt sig tilbage i 2014

Tryg sidder i øjeblikket på 18 pct. af det danske skadesforsikringsmarked målt på bruttopræmieindtægter og har omkring en million kunder i Danmark. Morten Hübbe ønsker ikke at sætte tal på, hvor meget han forventer, at den kommende bonusmodel vil kunne give af nye kunder.

»Nej, det har vi ikke sat et mål for. Vi har jo set en parallel løsning i Norge, hvor Gjensidige i en årrække har haft den samme model. Vi kan se, at det har øget deres kunde­loyalitet, og det ser også ud til at have styrket dem markedsmæssigt, men det har ikke rykket markant på markedsandele. Så jeg tror, at man skal være forsigtig med at vurdere, at det pludselig rykker markedet helt vildt. Men det giver da kunden endnu en god grund til at forblive kunde hos os og endnu en god grund til at blive ny kunde hos os,« siger Morten Hübbe.

billede

Han gør det samtidig klart, at både Trygs kunder – og konkurrenternes kunder – kommer til at høre mere om den kommende bonusmodel i TryghedsGruppen.

»Vi vil sammen med TryghedsGruppen sørge for, at både eksisterende og nye kunder ved, at TryghedsGruppen har den model,« siger Morten Hübbe.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen