Berlingske Business

Tryg-boss: Derfor ramte analytikere skævt på investeringer

morten hübbe
Direktør for TRYG, Morten Hubbe. Foto:

Analytikerne skød milevidt forbi med deres estimat for Trygs investeringsresultat i tredje kvartal. Forsikringskoncernens investeringer gav en øretæve på hele 338 mio. kr. i de tre måneder frem ...

Analytikerne skød milevidt forbi med deres estimat for Trygs investeringsresultat i tredje kvartal. Forsikringskoncernens investeringer gav en øretæve på hele 338 mio. kr. i de tre måneder frem til udgangen af september, som var præget af en periode med store fald på aktiebørserne.

Det var langt værre end ventet at analytikerne, der ifølge Ritzau Estimates, havde estimeret et tab på 100 mio. kr.

Direktør for TRYG, Morten Hübbe.

At analytikerne har ramt så meget forbi kan ifølge Trygs topchef, Morten Hübbe, skyldes, at selskabet igennem en periode har klaret sig bedre end aktiemarkedet generelt.

- Når analytikerne gætter på noget, der er bedre end det på investering, så tror jeg, at det er fordi, at vi har haft et antal kvartaler, hvor vores investeringsresultat har været bedre end markedet. Så jeg tror, de har antaget, at ja - markedet er faldet, men at vi nok er faldet mindre end markedet. Det har så ikke været tilfældet i det her kvartal. Det tror jeg er den væsentligste forskel, siger Morten Hübbe i et interview med Ritzau Finans.

Jørgen Huno Rasmussen, formand for Tryghedsgruppen

I perioden er globale aktier er faldet 9 pct., mens Tryg har klaret sig en anelse dårligere denne gang med et fald i aktieporteføljen på 10 pct.

- I bund og grund er det det samme niveau, og der findes jo forsikringsselskaber rundt omkring i verden og Europa, som har markant flere aktier end de 6 pct., som vi har, så jeg synes egentlig, vi har lagt os forsigtigt på vores investeringspolitik. Det skal vi være glade i et kvartal som det her, siger Morten Hübbe.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen