Berlingske Business

Tryg: Alka og Tryg vil fortsætte som to forskellige brands

1
Selv om Tryg mandag kunne løfte sløret for, at det har købt konkurrenten Alka Forsikring, vil de to forsikringsselskaber også i fremtiden leve videre som to forskellige brands. Det siger Morten Hübbe, administrerende direktør i Tryg, ved en telekonference mandag. Foto:

Selv om Tryg mandag kunne løfte sløret for, at det har købt konkurrenten Alka Forsikring, vil de to forsikringsselskaber også i fremtiden leve videre som to forskellige brands.

Det siger Morten Hübbe, administrerende direktør i Tryg, ved en telekonference mandag.

»Det er vores intention at blive ved med at bruge begge brands. Det er vores forventning, at det bliver separate produkter og separate priser. Fagforeningerne har specielle aftaler med Alka, og de vil fortsætte.«

»Den høje mærkebevidsthed (ved Alka-brandet, red.) skaber interesse fra kunderne, og derfor er der en stor værdi i at videreføre Alka-brandet, dets produkter og priser og samarbejdet med fagforeningerne,« siger Morten Hübbe på telekonferencen.

Forsikringsselskabet Tryg køber Alka i milliardhandel, skriver

Adspurgt om, hvorvidt han frygter, at kunderne vil vælge det billigere Alka-produkt, vidende at der nu er Tryg-kvalitet bag, forklarer Morten Hübbe, at det stadig i fremtiden vil være forskel på produkterne.

»Der er stor forskel på produkter, priser og processer i de to selskaber. Det vil der fortsat være. Alka-produkter vil ikke blive Tryg-produkter. Vi vil fortsætte med at drive det som to separate markedspositioner, og derfor vil der også i fremtiden være forskel,« siger Morten Hübbe.

aa

Tryg har mandag gennemført købet af Alka Forsikring, der er Danmarks 8. største skadesforsikringsselskab, for 8,2 mia. kr.

Købet ventes afsluttet i løbet af første halvår næste år og ventes at give fusionssynergier på 300 mio. kr., som ventes realiseret i 2021.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen