Berlingske Business

Totalkredit-partner overrasket over beskedent salg af banklån

Spar Nord Bank
I kølvandet på den heftige debat om stigende bidragssatser lagde Totalkredit-banker lokkemad ud til de ramte kunder, der kunne få omlagt deres boliglån gratis. Ledelsen i Spar Nord, der er Totalkredits samarbejdspartner, forudså kundestorm i 2016, men det seneste regnskab afslører, at salget var mere beskedent end ventet. Foto:

I kølvandet på den heftige debat om stigende bidragssatser lagde Totalkredit-banker lokkemad ud til de ramte kunder, der kunne få omlagt deres boliglån gratis. Ledelsen i Spar Nord, der er Totalkredits samarbejdspartner, forudså kundestorm i 2016, men det seneste regnskab afslører, at salget var mere beskedent end ventet.

Det skriver dagbladet Børsen.

»I dag må konklusionen være, at kritikken af bidragssatserne ikke har materialiseret sig i form af ændret prioritering af realkredit i forhold til bank i det omfang, som vi havde forudset, siger Leif Lind Simonsen, afdelingsdirektør i Spar Nord«, til dagbladet Børsen.

spar

Helt præcist ventede Spar Nords ledelse, at udbuddet af alternative finansieringsformer ville hive lån hjem for 2 mia. kr. i 2016. Dog beretter selskabets seneste regnskab, at væksten i bankudlån til privatkunder kun landede på et trecifret millionbeløb.

Ifølge Hans Peter Christensen, der er uafhængig økonomisk rådgiver i Uvildige.dk, har kunderne ikke reageret ligeså voldsomt, som man forventede sidste år. Tendensen skyldes, at mange realkreditkunder ikke er opmærksomme på, hvad de betaler i gebyrer.

27BUSKen-Villum-Klausen-141.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen