Berlingske Business

Topdanmarks resultat dykker med en tredjedel

TopDanmark bannere i Ballerup.
Foto:

Topdanmarks skadesresultatet og investeringsafkastet i tredje kvartal var ringere, end analytikerne havde forventet ifølge estimater indsamlet af Ritzau Estimates.

Danmarks næststørste forsikringsselskab Topdanmark er kommet gennem årets første ni måneder med et overskud på 854 mio. kroner. Det er en tredjedel ringere end samme periode sidste år og skyldes primært et dårligere investeringsafkast. Konkret er investeringsafkastet dykket fra 651 mio. kroner til 152 mio. kroner.

q

Alligevel kalder adm. direktør i Topdanmark, Christian Sagild, resultatet »forventet«.

»På kvartalet får vi et negativt investeringsafkast på 20 mio. kr. som følge af de faldende udenlandske aktiemarkeder. På den anden side har vi fremgang på 39 mio. kr. på selve forsikringsdriften. Samlet set er resultatet som forventet og vores resultatprognose for hele året er også uændret,« siger adm. direktør Christian Sagild.

Ifølge estimater indsamlet af Ritzau Estimates havde analytikerne forventet, at resultatet fra skadesikring ville lande på 330 mio. kroner i trejde kvartal, men det ender kun på 246 mio. kroner.

asdfsd

Af regnskabet fremgår det, at de samlede præmieindtægter også er gået 1,5 pct. tilbage i skadeforsikringen sammenlignet med samme periode i 2014.

»På erhvervsmarkedet har vi mistet nogle større industrikunder og på bilforsikringsmarkedet slår de faldende priser igennem på toplinjen. På privatmarkedet, hvor tilbagegangen er mindre, har vi endvidere i hele 2015 arbejdet med at indføre en ny strategi i salget, og det har givet et vist tab af momentum,« siger Christian Sagild.

Cirka en halv time efter offentliggørelsen af Topdanmark-regnskabet lå aktien til et minus på 1,5 pct., hvor det toneangivende aktieindeks lå til et plus på 0,3 pct.

TV: TopDanmark skuffer med nyt regnskab

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen